Velkommmen

til Skjern Skytteforening

Skydning som idræt

Skydning er en idræt, som udfordrer din evne til koncentration, præcision og ro.

Samtidig er skydning en idræt med masser af action, der sætter dine evner til at præstere under tidspres på en prøve.

Skydning er også en idræt for hele familien, som I kan dyrke sammen uanset alder og niveau.

Skjern Skytteforening

I Skjern Skytteforening tilbyder vi udfordringer inden for riffelskydning og pistolskydning på såvel indendørs som udendørs baner.

Vi er medlem af De Danske skytteforeninger og Dansk Skytte Union, hvilket giver dig mange muligheder for at finde den eller de
discipliner, som passer bedst til dig.

Riffel

Riffelafdelingen, som tæller ca. 30 børn/unge og 30 voksne, deltager i flere turneringer og konkurrenceskydninger rundt om i området.

Vi arrangerer firmaskydning, som afvikles over 5 uger i januar-februar hvert år. Vi har også gennem flere år været repræsenteret med 5. klasser til DM for skoleidræt og foreningen har været med i “Sjov lørdag” og “Gang i Skjern” arrangementer for børn og unge i kommunen.

Pistol

Pistolafdelingen, som tæller ca. 45 medlemmer, dyrker en del terrænskydning og har igennem mange år været dominerende med flotte individuelle og hold resultater til de mange stævner rundt om i hele landet – og med deltagelse på landsholdet.

Vi har som fælles foreningsopgave gennem 30 år været arrangør af pistol-terrænskydning i fx. skydeterrænet i Borris, hvor 2-300 skyttere fra hele landet deltager.

Hvis du vil vide mere om os, så klik dig videre her på hjemmesiden, find os på Facebook eller kontakt en fra bestyrelsen.